Carpatcement: Pe piaţă lipsesc încă predictibilitatea şi încrederea în consum

Autor: Andreea Neferu 25.08.2014
Producătorul de ciment Carpat­ce­ment Holding, subsidiara locală a grupului german HeidelbergCement, a înregistrat în primul semestru o „uşoară creştere“ a cifrei de afaceri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi estimează că va consemna în 2014 un rulaj similar celui din anul precedent, care s-a ridicat la 164 de milioane de euro.
 
„(Creşterea din primul semestru – n.red.) se datorează în principal mixului de produse şi unei creşteri de volume datorită condiţiilor meteo favorabile din primul trimestru. (…). Sperăm că veniturile (din 2014 – n.red.) vor fi la nivelul anului anterior, având în vedere că perspective pe piaţă există. Lipsesc încă predictibilitatea şi încrederea în consum, iar volatilitatea mediului macroeconomic nu ajută la relansarea serioasă a sectorului (de construcţii – n.red.)“, spune Florian Aldea, directorul general al Carpatcement Holding.
 
El adaugă că este dificil de estimat care va fi evoluţia pieţei construcţiilor în a doua parte a anului 2014, în contextul în care în luna august o serie de proiecte majore de infrastructură nu sunt încă demarate. Spre exemplu, lucrările la autostrada în concesiune Comarnic-Braşov sau lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad nu au început încă, deşi erau programate să ia startul anul acesta. Demararea acestor proiecte în 2014 se află sub semnul întrebării, având în vedere că sezonul de construcţii va mai dura până în octombrie-noiembrie, în funcţie de condiţiile meteo.