Burger King vrea să cumpere principalul concurent al lui Starbucks şi să se mute în Canada
Gigantul din industria fast-food Burger King vrea să cumpere Tim Hortons, principalul rival Starbucks, şi să îşi mute sediul în Canada, alăturându-se seriei de companii americane care s-au relocat la nord pentru a scăpa de nivelul ridicat de impozitare, scrie Bloomberg.
Dacă ar achiziţiona Tim Hortons, cel mai mare vânzător canadian de cafea, Burger King ar deveni al treilea lanţ de fast-food la nivel mondial. Nivelul de taxare din Canada este de 26,5%, faţă de 40% cât este în Statele Unite.
Afacerea ar putea reaprinde discuţia despre companiile americane care îşi mută sediul internaţional, pentru a scăpa de nivelul mare de taxare din SUA. Trendul a adus critici luna trecută din partea preşedintelui Obama, care a promis că administraţia sa va lua măsuri pentru îngrădirea evaziunii fiscale.
Dacă se va realiza achiziţia, cele două lanţuri de fast-food vor avea vânzări combinate de 22 de miliarde de dolari şi peste 18.000 de restaurante în 100 de ţări.
Lanţul american de fast-food Burger King are în prezent peste 13.500 de restaurante la nivel mondial şi afaceri ce au depăşit 1 mld. dolari anul trecut. Burger King a anunţat că va trimite în această toamnă o delegaţie la Bucureşti pentru a analiza piaţa locală în vederea unei reintrări.
Pentru gigantul din industria fast-food care se bate cu McDonald’s, KFC şi Subway aceasta ar fi a doua încercare pe piaţa locală după ce în urmă cu doi ani compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a intrat în insolvenţă şi a închis reţeaua.