Ce afaceri face în România cel mai bogat italian, care are o avere de 27 de miliarde de dolari

Autor: Mădălina Dediu Panaete 02.09.2014

Ferrero România, subsidiara locală a grupului cu acelaşi nume deţinut de miliardarul italian Michele Ferrero, a avut anul trecut afaceri de 200 milioane de lei (45 mil. euro), în creştere cu 7% comparativ cu anul precedent, compania fiind unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a dulciurilor.

Afacerea pusă pe picioare de Piera şi Pietro Ferrero, părinţii lui Michele Ferrero, în anii ’40 într-un mic orăşel italian transformând o patiserie în fabrică, are în portofoliu branduri precum Ferrero Rocher, Kinder sau Nutella. Compania concurează pe piaţa locală cu mărci româneşti precum Poiana, deţinută de americanii de la Mondelez sau cu Rom sau Kandia, produse de Kandia Dulce, companie controlată de familia austriacă Meinl. Brandul Nutella concurează direct pe rafturi cu Fineti, produs de grupul grec Chipita, care are în portofoliu şi brandul 7Days.

Conform revistei internaţionale Forbes, Michele Ferrero, ajuns la 89 de ani, şi familia sa au o avere estimată la 27 de miliarde de dolari. El este cel mai bogat antreprenor din industria ciocolatei de la nivel internaţional şi al 22-lea miliardar al lumii, conform aceleiaşi surse. Michele Ferrero este omul sub conducerea căruia au fost lansate branduri precum Nutella, Tic Tac sau Kinder. Italianul are afaceri foarte mari în Ro­mâ­nia, dar compania nu de­ţine o unitate de producţie aici, conform ultimelor date.

Com­pa­nia este cunoscută ca fiind foarte „secretoasă“ şi are la nivel mondial afaceri de peste 8 miliarde de euro anual şi circa 25.000 de angajaţi. În 2011 Pietro Ferrero, CEO-ul companiei, fiul lui Michele Ferrero şi unul dintre moştenitorii averii de 27 miliarde de dolari, a murit în urma unui atac de cord în Africa de Sud, în prezent businessul fiind condus de Giovanni Ferrero, celălalt fiu al lui Michele Ferrero . Pietro Ferrero a stat la cârma producătorului italian mai bine de zece ani.

Singurii jucători mari care au fabrici de dulciuri pe plan local sunt elveţienii de la Nestlé la Timişoara, grupul grec Chipita şi familia austriacă Meinl care controlează fabricile Kan­dia Dulce din Bucureşti şi Heidi Chocolat din Panteli­mon (jud. Ilfov). În România piaţa ciocolatei se ridică la circa 350 mil. euro.

În 2013 italienii de la Ferrero aveau în România un profit de 8,7 milioane de lei (aproape 2 mil. euro), iar în 2012 compania avea o echipă de 32 de angajaţi. Brandurile din portofoliul companiei au ajuns în ultimii ani unele dintre cele mai vândute pe plan local. De exemplu, batonul cu ciocolată Kinder este unul dintre cele mai vândute mărci din această categorie de produse. Conform datelor ZF, Ferrero România a vândut anul trecut 10,7 milioane de batoane Kinder Bueno.