Situaţia şantierelor de autostrăzi din România la jumătatea lunii august
România are în prezent zece şantiere de autostrăzi cu o lungime cumulată de 200 km, pe care constructorii lucrează sau urmează să demareze lucrările până la finalul anului, dar şi un tronson de 16 km construit în proporţie de 85% (Nădlac - Arad, lot 2), pe care momentan nu se află niciun utilaj pentru că CNADNR a reziliat contractul de execuţie în urmă cu un an, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor de la compania de drumuri.
Valoarea contractelor pentru aceste şantiere se apropie de un miliard de euro, iar până acum CNADNR a plătit circa 230 de milioane de euro către constructorii acestor autostrăzi.
Nădlac-Arad, lot 1 (22,2 km)
+ Stadiu fizic: 33,8%
+ Constructori: Astaldi, Max Boegl,
+ Termen finalizare: ianuarie 2015
+ Valoare contract: 56,5 mil. euro
+ Plăţi realizate: 7,5 mil. euro
Nădlac-Arad, lot 2 (16,6 km)
+ Stadiu fizic: 85%
+ Tronsonul nu are momentan constructor după ce contractul anterior cu firma austriacă Alpine a fost reziliat. În prezent CNADNR a reluat procedura de licitaţie pentru a găsi un nou constructor.
Timişoara-Lugoj, lot 2 (25,6 km)
+ Stadiu fizic: lucrări de preconstrucţie; se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire pe tot tronsonul
+ Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua
+ Termen finalizare: iulie 2016
+ Valoare contract: 96,2 mil. euro
+ Plăţi realizate: 21,7 mil. euro.
Lugoj-Deva, lot 2 (28,6 km)
+ Stadiu fizic: se execută lucrări de preconstrucţie; se pregăteşte documentaţia pentru autorizaţia de construire
+ Constructori: Salini, Secol
+ Termen finalizare: mai 2016
+ Valoare contract: 127,9 mil. euro
+ Plăţi realizate: 19,2 mil. euro
Lugoj-Deva, lot 3 (21,2 km)
+ Stadiu fizic: lucrări de preconstrucţie; se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire pe o porţiune de 5 km
+ Constructori: Teloxim Con, Comsa, Aldesa Construcciones, Arcadis Eurometudes
+ Termen finalizare: mai 2016
+ Valoare contract: 131,8 mil. euro
+ Plăţi realizate: 19,8 mil. euro
Lugoj-Deva, lot 4 (22,1 km)
+ Stadiu fizic: lucrări de preconstrucţie; se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire pe un tronson de 11 km
+ Constructori: Tehnostrade, Spedition UMB
+ Termen finalizare: mai 2016
+ Valoare contract: 95,3 mil. euro
+ Plăţi realizate: 14,3 mil. euro
Orăştie-Sibiu, lot 3 (22,1 km)
+ Stadiu fizic: 81,7%
+ Constructor: Impregilo
+ Termen finalizare: noiembrie 2014
+ Valoare contract: 137,5 mil. euro
+ Plăţi realizate: 112,9 mil. euro.
Sebeş-Turda, lot 3 (12,4 km)
+ Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare
+ Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua
+ Termen finalizare: martie 2016
+ Valoare contract: 95,6 mil. euro
+ Plăţi realizate: 14,3 mil. euro.
Sebeş-Turda, lot 4 (26,3 km)
+ Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare
+ Constructori: Porr Construct, Porr Bau
+ Termen finalizare: martie 2016
+ Valoare contract: 106,8 mil. euro
+ Plăţi realizate: 16 mil. euro.
Bucureşti-Ploieşti (primii 6,5 km)
+ Stadiu fizic*: 58,5%
+ Constructori: Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi
+ Compania de drumuri a transmis in iunie o notificare de reziliere a contractului. Cei doi constructori vor finaliza anumite lucrări, urmând ca apoi CNADNR să reia procedura de licitaţie pentru finalizarea tronsonului.
Gilău-Nădăşelu (8,7 km)
+ Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare
+ Constructori: Spedition UMB, Tehnostrade
+ Termen finalizare: aprilie 2016
+ Valoare contract: 58,7 mil. euro
+ Plăţi realizate: 0 mil. euro
* valabil pentru primii 8,2 km ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, dintre care aproape 2 km sunt integral finalizaţi. Notă: pe unele tronsoane, aşa cum sunt loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş - Turda, au început deja lucrările, potrivit informaţiilor ZF, deşi CNADNR susţine că acestea se află în faza de proiectare.