Situaţia şantierelor de autostrăzi din România la jumătatea lunii august

Autor: Andreea Neferu 06.09.2014

România are în prezent zece şantiere de autostrăzi cu o lungime cu­mulată de 200 km, pe care constructorii lucrează sau urmează să demareze lu­crările până la finalul anului, dar şi un tronson de 16 km con­struit în proporţie de 85% (Nă­dlac - Arad, lot 2), pe care mo­mentan nu se află niciun uti­laj pentru că CNADNR a reziliat con­tractul de execuţie în urmă cu un an, potrivit unei analize a ZF pe baza date­lor de la compania de drumuri.

Valoarea contractelor pentru aceste şantiere se apropie de un miliard de euro, iar până acum CNADNR a plătit circa 230 de mili­oane de euro către constructorii acestor autostrăzi.

Nădlac-Arad, lot 1 (22,2 km)

+ Stadiu fizic: 33,8%

+ Constructori: Astaldi, Max Boegl,

+ Termen finalizare: ianuarie 2015

+ Valoare contract: 56,5 mil. euro

+ Plăţi realizate: 7,5 mil. euro

Nădlac-Arad, lot 2 (16,6 km)

+ Stadiu fizic: 85%

+ Tronsonul nu are momentan constructor după ce contractul anterior cu firma austriacă Alpine a fost reziliat. În prezent CNADNR a reluat procedura de licitaţie pentru a găsi un nou constructor.

Timişoara-Lugoj, lot 2 (25,6 km)

+ Stadiu fizic: lucrări de preconstrucţie; se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire pe tot tronsonul

+ Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua

+ Termen finalizare: iulie 2016

+ Valoare contract: 96,2 mil. euro

+ Plăţi realizate: 21,7 mil. euro.

Lugoj-Deva, lot 2 (28,6 km)

+ Stadiu fizic: se execută lucrări de preconstrucţie; se pregăteşte documentaţia pentru autorizaţia de construire

+ Constructori: Salini, Secol

+ Termen finalizare: mai 2016

+ Valoare contract: 127,9 mil. euro

+ Plăţi realizate: 19,2 mil. euro

Lugoj-Deva, lot 3 (21,2 km)

+ Stadiu fizic: lucrări de preconstrucţie; se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire pe o porţiune de 5 km

+ Constructori: Teloxim Con, Comsa, Aldesa Construcciones, Arcadis Eurometudes

+ Termen finalizare: mai 2016

+ Valoare contract: 131,8 mil. euro

+ Plăţi realizate: 19,8 mil. euro

Lugoj-Deva, lot 4 (22,1 km)

+ Stadiu fizic: lucrări de preconstrucţie; se aşteaptă emiterea autorizaţiei de construire pe un tronson de 11 km

+ Constructori: Tehnostrade, Spedition UMB

+ Termen finalizare: mai 2016

+ Valoare contract: 95,3 mil. euro

+ Plăţi realizate: 14,3 mil. euro

Orăştie-Sibiu, lot 3 (22,1 km)

+ Stadiu fizic: 81,7%

+ Constructor: Impregilo

+ Termen finalizare: noiembrie 2014

+ Valoare contract: 137,5 mil. euro

+ Plăţi realizate: 112,9 mil. euro.

Sebeş-Turda, lot 3 (12,4 km)

+ Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare

+ Constructori: Tirrena Scavi, Societa Italiana per Condotte D’Acqua

+ Termen finalizare: martie 2016

+ Valoare contract: 95,6 mil. euro

+ Plăţi realizate: 14,3 mil. euro.

Sebeş-Turda, lot 4 (26,3 km)

+ Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare

+ Constructori: Porr Construct, Porr Bau

+ Termen finalizare: martie 2016

+ Valoare contract: 106,8 mil. euro

+ Plăţi realizate: 16 mil. euro.

Bucureşti-Ploieşti (primii 6,5 km)

+ Stadiu fizic*: 58,5%

+ Constructori: Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi

+ Compania de drumuri a transmis in iunie o notificare de reziliere a contractului. Cei doi constructori vor finaliza anumite lucrări, urmând ca apoi CNADNR să reia procedura de licitaţie pentru finalizarea tronsonului.

Gilău-Nădăşelu (8,7 km)

+ Stadiu fizic: se află în perioada de proiectare

+ Constructori: Spedition UMB, Tehnostrade

+ Termen finalizare: aprilie 2016

+ Valoare contract: 58,7 mil. euro

+ Plăţi realizate: 0 mil. euro

* valabil pentru primii 8,2 km ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, dintre care aproape 2 km sunt integral finalizaţi. Notă: pe unele tronsoane, aşa cum sunt loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş - Turda, au început deja lucrările, potrivit informaţiilor ZF, deşi CNADNR susţine că acestea se află în faza de proiectare.