Volksbank atacă piaţa de corporate
Volksbank atacă piaţa corporate în încercarea de a-şi diversifica businessul, care preponderent s-a adresat clienţilor de retail, vizând o creştere de 20% în acest an.
„Noul resort de business dedicat persoanelor juridice urmăreşte să identifice soluţiile financiare cele mai potrivite pentru contextul macroeconomic actual. Prin dezvoltarea centrelor regionale, ne dorim să creştem gradul de accesibilitate al firmelor la produse specifice, să sprijinim dezvoltarea antreprenorilor şi a capitalului românesc, dar şi consolidarea relaţiei de afaceri cu companiile care aparţin unor grupuri de investitori străini“, spune Bogdan Neacşu, vicepreşedintele corporate al băncii.
După curăţarea portofoliului de credite neperformante acumulate în cei cinci ani de criză, în special pe zona de finanţări imobiliare şi credite ipotecare, Volksbank încearcă să intre mai agresiv pe o piaţă de corporate, în special la nivelul antreprenorilor români, unde avea prezenţă aproape de zero.
„În prezent, companiile se află într-o poziţie favorizată şi depinde de ele dacă vor să scoată capul de la cutie şi să-şi dezvolte afacerile, să angajeze mai mulţi oameni şi să obţină profit. Produsele noastre se mulează pe orice tip de afacere şi credem că împreună cu antreprenorii români vom găsi soluţiile potrivite pentru nevoile lor“, a menţionat Neacşu.
Volksbank vizează pentru acest an o creştere cu 20% a businessului corporate şi urmăreşte să devină „Home bank“ pentru o cincime din clienţi.
„Cred că este un bun moment pentru companii să intre pe calea dezvoltării, astfel că sperăm ca în perioada următoare să acordăm cât mai multe credite pentru investiţii, nu doar pentru capital de lucru. Astfel, căutăm să finanţăm investiţii şi mai puţin nevoi curente“, a precizat vicepreşedintele băncii.
Volksbank este a noua bancă de pe piaţa românească din punctul de vedere al activelor. Austriecii au fost foarte agre-sivi pe partea de retail în perioada de boom economic, ajungând în 2008 pe locul 3. O bună parte din creditele acordate pe retail nu au rezistat, portofoliul de neperformate ajungând chiar la o treime din total. Cea mai mare parte a portofoliului de neperformante a fost vândută în luna mai, la o valoare nominală de 500 mil. euro, banca obţinând 80 mil. euro.
Curăţându-şi portofoliul banca are resurse pentru a intra pe alte zone de business, în special pe segmentul atreprenorilor locali.
Ziarul Financiar împreună cu Volksbank vor avea o campanie „România, pe profit“, în care va aduce în discuţie ideile şi oportunităţile de dezvoltare din anumite zone economice (Cluj, Timişoara, Oradea, Braşov, Sibiu, Iaşi, Ploieşti, Bucureşti).
Primul eveniment va avea loc joi la Cluj.