Comerţul online şi consumul în creştere au ridicat afacerile FAN Courier cu 19%

Autor: Mirabela Tiron 10.09.2014

FAN Courier, cel mai mare jucător din curieratul local, controlat de antreprenorii români Felix Pă­trăşcanu, Adrian şi Necu­lai Mihai, şi-a crescut afacerile cu 19% în primul semestru, până la circa 34 de milioane de euro, peste nivelul prognozat iniţial.

„Estimarea de creştere de la începutul anului era de 15%. Tot atunci previzionam o creştere a pieţei şi spuneam că profitul acestui an va fi influenţat de creşterea preţului la combustibil. Suntem în continuare optimişti în privinţa cifrelor de la final de an“, spune Adrian Mihai, unul dintre cei trei acţionari ai companiei, care livrează zilnic circa 65.000 de colete. Aproape o treime din acestea sunt generate de comenzile venite din partea magazinelor online.

Adrian Mihai subliniază că avansul afacerilor se bazează pe creş­terea consumului intern şi în special pe cererea venită din comerţul online. FAN Courier livrează colete pentru Carrefour online, eMag, Mega Image, PC Garage şi alte firme. Busi­nessul din curierat a fost creat în 1998, iar în 15 ani cei trei antreprenori au ajuns la afa­ceri de 280 mil. lei şi aproape 1.200 de angajaţi, potrivit datelor de la Finanţe.

În România, piaţa de curierat este estimată la 250 mil. euro.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- evoluţia profitului companiei în ultimii şase ani , numărul de expediţii zilnice

- ce spune Adrian Marin despre creşterea consumului şi a comerţului online şi impactul asupra afacerii; planuri de investiţii 

- evoluţia pieţei de curierat