Şeful diviziei de retail a grupului SAP: Smartphone-ul va fi nelipsit în procesul de cumpărare, indiferent sub ce formă

Autor: Ioana Nita 21.09.2014

Retailerii trebuie să investească mai mult în sistemele IT pentru că astfel pot exploata mai uşor şi mai repede informaţii pe care le deţin despre consumatori şi la care jucătorii din alte industrii nu au acces - astfel încât să creeze oferte cât mai relevante pentru clienţi, potrivit lui Pat Bakey, şeful diviziei de retail a companiei germane SAP la nivel global, care produce şi implementează soluţii software pentru managementul afacerilor din diferite industrii.

„Crearea conexiunilor cu clientul, înţelegerea nevoilor clientului, crearea experienţei de brand potrivite pentru fiecare este ceea ce duce la schimbarea industriei şi la nevoia ca IT-ul să susţină strategia de business. Iar retailerii sunt primii care simt asta pentru că sunt cel mai aproape de clienţi şi trebuie să răspundă imediat la cerinţele acestora. De asemenea, retailerii sunt cei care au investit cel mai puţin în sisteme IT istoric vorbind. Astfel, aceştia se confruntă pe de-o parte cu foarte multe schim­bări din industrie - toţi executivii ştiu că trebuie să ajungă mai aproape de clienţi şi să reacţioneze mai rapid, iar pe de altă parte se confruntă cu un decalaj al sistemelor IT, care îi încetinesc“, a declarat pentru ZF Pat Bakey.

El a adăugat că cei mai mulţi retailerii cheltuie bani doar pentru menţinerea sistemelor IT pe care le au, deşi ei ar putea în schimb să investească în soluţii noi care să îi ajute să-şi reducă costurile şi să poată aloca astfel o parte din resursele financiare în inovaţie. Retailul este în prezent una dintre industriile strategice pentru SAP, care aduc cele mai mari venituri pentru companie, alături de telecomunicaţii, sistemul bancar şi sectorul public. Aceste industrii trec acum prin schimbări fundamentale şi au nevoie de investiţii în IT.