Cititorii ZF, judecătorii noştri din fiecare zi

Autor: Sorin Pâslaru 24.09.2014

Ziarul Financiar a ajuns astăzi la ediţia 4.000. În ultimii 16 ani, paginile celui mai important cotidian de business au găzduit peste 250.000 de articole despre lumea afacerilor şi 100.000 de infografice şi tabele, ajungând în prezent cel mai util instrument pentru manageri şi antreprenori. Momente critice ale economiei româneşti, dificultăţile antreprenorilor care au devenit astăzi marii capitalişti ai României, două perioade de criză, dar şi o perioadă de boom economic, toate au fost surprinse în ediţiile ZF.

Astăzi fiecare ediţie tipărită a Ziarului Financiar este citită, în medie, de către 80.000 - 90.000 de cititori pe zi. Site-ul www.zf.ro are între 120.000 şi 130.000 de cititori zilnic.

În ediţia aniversară cu numărul 4.000, jurnaliştii ZF au încercat să vadă, pagină cu pagină, ce s-a întâmplat cu personajele, companiile, ţările, monedele sau pieţele despre care a scris ZF în articolele din prima ediţie, publicată pe 16 noiembrie 1998.



„Ziarul Financiar îşi propune să se adreseze cititorului cu respectul pe care acesta îl merită, oferindu-i zilnic ştiri corecte, obiective şi echilibrate din toate domeniile. Vor fi relatări clare şi prompte despre politica internă şi internaţională, afaceri şi finanţe.“

Când ai de la început o direcţie limpede, următoarele 4.000 de ediţii şi impunerea pe piaţă vin de la sine. Ziarul Financiar a fost gândit din start, aşa cum arată editorialul de deschidere care poate fi citit alăturat, ca o publicaţie pentru care echilibrul şi obiectivitatea să fie primele coordonate.

Nu era simplu în 1998 să vii cu un nou cotidian, când în anii ’90 se impuseseră titluri de ziare mari, iar în acea perioadă România traversa a doua mare recesiune economică de după Revoluţie. Din acest punct de vedere, Ziarul Financiar a fost înaintea timpului său.

Nu se vedea încă la orizont perioada  grozavă de creştere economică netulburată dintre 2000 şi 2008, când România a recuperat din decalajul faţă de Occident. O perioadă când Ziarul Financiar a scris despre marile privatizări, despre tranzacţii de sute de milioane de euro şi a surprins naşterea clasei antreprenoriale.

„Calitate, servicii, seriozitate, valoare. Iată care sunt stan­dardele «Ziarului Financiar», un nou cotidian românesc. Un ziar care se adresează unui cititor inteligent, cu putere de discer­nământ. Un ziar pentru oamenii care pun preţ pe calitate“, mai scria în editorialul de deschidere al ZF.

„Calitate, servicii, seriozitate, valoare.“ Acestea sunt de fapt standardele oamenilor care citesc Ziarul Financiar zi de zi, ale managerilor din companiile private, ale antreprenorilor cu afaceri de zeci sau sute de milioane de euro, dar şi ale celor care abia au intrat în business, despre care scriem la „Afaceri de la zero“.

Aceşti oameni au de înfruntat în fiecare zi cel mai nemilos duşman, care însă poate deveni şi cel mai bun prieten dacă produsul sau serviciul are într-adevăr valoare: piaţa.
 

În ediţia aniversară cu numărul 4.000, jurnaliştii ZF au încercat să vadă, pagină cu pagină, ce s-a întâmplat cu personajele, companiile, ţările, monedele sau pieţele despre care a scris ZF în articolele din prima ediţie, publicată pe 16 noiembrie 1998.
 

Ziarul Financiar sărbătoreşte astăzi 4.000 de ediţii în care a încercat să fie în fiecare zi o sursă credibilă, serioasă şi valoroasă pentru cititorii săi. Dacă reuşim, dumneavoastră, cititorii, piaţa, judecaţi. La 4.000 de ediţii, vă spunem mulţumesc dumnea­voastră, judecătorilor noştri de fiecare zi!