Harta autostrăzilor din România desenată de fiecare guvern, din 2000 până în prezent. Cum am ajuns să cheltuim 15 miliarde de euro pe construcţia a doar 644 de kilometri de autostradă?

Autor: Andreea Neferu 03.10.2014

Master Planul General de Transport, care stabileşte priorităţile României în materie de infrastructură de transport pentru următoarele decenii, a schimbat la 180 de grade harta cu propunerile de construcţie de drumuri prezentată în urmă cu mai puţin de un an tot de guvernul Ponta. Sub acelaşi guvern, doi miniştri diferiţi ai transporturilor, Dan Şova şi Ioan Rus, au ieşit la înaintare cu două hărţi de autostrăzi total diferite: dacă primul promitea 2.400 de kilometri de autostrăzi în şase ani, al doilea spune că până în 2030 se vor construi doar 650 de kilometri de autostrăzi, plus alţi 2.200 de kilometri de drumuri expres. Iar promisiunile şi planurile total diferite vin la o distanţă de mai puţin de un an. 

 


Fiecare premier a venit cu propria „listă de autostrăzi“. Rezultatul a fost că din 2000 până în prezent  am cheltuit circa 15 miliarde de euro pe infrastructura rutieră şi avem azi doar 644 de kilometri de autostrăzi

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.10.2014