Maure, Dacia: Avem nevoie de autostradă pentru a câştiga lupta cu Tanger

Autor: Bogdan Alecu 07.10.2014

Construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, care se „conecteze” uzina Dacia de la Mioveni la autostrada Sibiu Nădlac va permite o reducere puternică pentru companie, reducere ce va creşte competitivitatea în raport cu uzina din Tanger, unde anul acesta Renault a transferat aproape trei sferturi din producţia modelului Sandero pentru Europa.

„Modelele Dacia se produc şi la Mioveni dar şi în Maroc, iar cele două uzine sunt la un nivel similar de competitivitate , însă în momentul în care uzina din Tanger va produce la capacitate maximă, acea uzină va fi mai competitivă decât cea de aici, motiv pentru care noi luăm deja toate măsurile pentru a creşte competitivitatea uzinei Dacia. Măsurile sunt şi de ordin industrial intern, cât şi de ordin extern, cum ar fi un acces mai rapid la frontieră”, a sous Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia.

Zilnic spre şi de la uzina Dacia pleacă şi vin 2.000 de camioane pe traseul Nădlac-Sibiu-Piteşti, iar dacă pe acest traseu ar exista o autostradă, ar însemna 30 de euro economie pentru fiecare maşină produsă la uzină, potrivit oficialilor companiei. Mai mult, în prezent traficul pe Valea Oltului este restricţionat, iar camioanele trebuie să ocolească prin Slatina, parcurgând 100 km în plus, majorând şi mai mult costurile de transport.

Miza competiţiei dintre Tanger şi Mioveni o reprezintă menţinerea producţiei la peste 300.000 de unităţi anual, astfel încât compania să menţină cele trei schimburi cu un total de 14.000 de angajaţi. Dacă din România vor fi transferate proiecte, aşa cum s-a întâmplat în acest an cu Sandero, care acum e produs în mare parte în Tanger, nu la Mioveni.

În prezent Ministerul Transporturilor a prezentat un nou Masterplan pentru construcţia de autostrăzi, diferit faţă de cel prezentat anul trecut. Astfel, potrivit noilor planuri, Piteşti-Sibiu va fi construit la nivel de drum expres, care ar putea fi transformat în autostradă după 2020. Chiar şi aşa, ministerul a prezentat până acum planuri, nu şi date concrete cu privire la demararea lucrărilor şi finalizarea acestora.