O absolventă de ASE de 29 de ani şi-a făcut cu 20.000 de euro un atelier de producţie de rochii

Autor: Mirabela Tiron 17.10.2014

„În România sunt 350.000 de căutări lunar pe internet după cuvântul rochie, în timp ce în Marea Britanie sunt 4,4 milioane de căutări.“



Carmen Dascălu, 29 de ani, absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, a investit 20.000 de euro într-un atelier de producţie rochii de ocazie, pe care le vinde printr-un magazin online, carmencita.ro.

„Din liceu erau pasionată de modă, aveam pe caiete modele de rochii. Am început în 2011 să vând prin magazinul online rochii aduse din Polonia, Spania, Italia şi alte ţări, pentru a strânge bani pentru  un atelier de producţie, pe care l-am deschis în urmă cu trei luni.“ Încă din facultate ea a lucrat în mai multe companii pe marketing şi vânzări, fiind specializată în marketing online şi dezvoltare de platforme de e-commerce, ceea ce a ajutat-o să îşi înfiinţeze propriul business în acest domeniu.

„Vindeam rochiile aduse din străinătate pe carmencita.ro, dar şi pe site-uri precum elefant.ro sau tinaR, care solicitau un comision. În prezent vindem tot ce producem doar pe magazinul online pe care l-am dezvoltat.“ Rochiile sunt promovate pe internet, în special pe reţeaua de socializare Facebook, spre care este direcţionată cea mai mare parte a bugetului de marketing.

„Bugetul pentru promovarea pe Facebook este de 400 de lei pe zi, care ne aduce circa 4-6 comenzi pe zi, rochii care se vând şi la 500 de lei.“ În acest business marja de profit este de 20-30%. În atelierul de producţie din Bucureşti lucrează trei oameni, un designer tânăr şi două croitorese.

Tânăra antreprenoare spune că ia în calcul să dezvolte businessul şi să atace pieţele externe, principala ţară vizată fiind Marea Bri­­­tanie. O altă piaţă pe care o ia în calcul este cea din Emiratele Arabe Unite.

„În România sunt 350.000 de căutări lunar după cuvântul rochie, în timp ce în Marea Britanie sunt 4,4 milioane de căutări. Am început deja să discutăm cu companii de curierat ce ar putea livra rochiile pe această piaţă. Practic vom targeta clienţii britanici pe Facebook prin campaniile derulate şi vom traduce în engleză conţinutul site-ului.“

Pentru anul acesta Carmen Dascălu estimează o cifră de afaceri de 150.000 de euro, iar pentru anul viitor de 500.000 de euro. De la deschiderea magazinului online ea a avut 3.000 de comenzi pentru rochii de zi la 150 de lei şi rochii de ocazie, care se vând cu 500 de lei.

„Cele mai multe căutări sunt pe rochii de ocazie, în special pe rochii lungi, rochii din dantelă, rochii cu tul. Odată cu focalizarea pe rochii de ocazie, clienţii sunt 50% din Bucureşti şi 50% din afara Bucu­reştiului.“

Principalii competitori pe segmentul rochi­ilor de zi sunt TinaR, Fashionup, Laredoute, Bonprix.

Piaţa locală de comerţ electronic este în continuă expansiune, pe fondul creşterii numărului de utilizatori de smartphone-uri, tablete şi PC-uri conectate la internet.

Piaţa online de fashion (îmbrăcăminte, în­căl­ţăminte, accesorii) ar putea ajunge anul acesta la 140 de milioane de euro.