Calipso Oradea şi-a schimbat denumirea în SIF Hoteluri

Autor: Ioana Tudor 16.10.2014
Calipso Oradea (simbol bursier CAOR), cea mai valoroasă companie hotelieră din portofoliul SIF Banat-Crişana (SIF1), şi-a schimbat denumirea în SIF Hoteluri, ca parte a strategiei SIF-ului de consolidare a afacerilor din acest sector şi de transformare a companiei într-un holding hotelier.

SIF 1, condusă de Dragoş Bîlteanu, controlează 98,6% din capitalul social al Calipso. Pentru consolidarea afacerilor imobiliare, SIF Banat-Crişana a mers pe varianta înfiinţării unei firme noi, SIF Imobiliare, pe care a înregistrat-o în Cipru şi apoi a listat-o pe sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Calipso deţine un hotel de cinci stele în Oradea, operat de reţeaua internaţională Hilton sub brandul Doubletree. Hotelul a fost inaugurat în septembrie 2012 şi are 147 de camere. Investiţia de 21 mil. euro în hotel a fost finanţată în proporţie semnificativă de SIF Banat-Crişana, prin majorări de capital şi prin împrumuturi acordate de alte firme din portofoliul SIF.

 Iniţial, Calipso Oradea fusese o companie de alimentaţie publică care opera mai multe restaurante şi cofetării în Oradea şi în localităţile învecinate.

În luna septembrie, Calipso a vândut la licitaţie 41 de active din portofoliu pentru suma de 18 milioane de lei (4 mil. euro) către firma SIFI BH Retail din Bucureşti, controlată de SIF 1 prin intermediul SIF Imobiliare. Banii încasaţi vor fi folosiţi pentru achitarea mai multor credite bancare şi a altor împrumuturi.

Calipso a încheiat primul semestru cu afaceri de 6,1 mil. lei, în creştere cu 9% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Compania şi-a redus pierderile cu 28%, la 2,5 mil. lei.

Acţiunile CAOR erau în creştere cu aproape 15% şi se tranzacţionau la preţul de 2,1 lei pe titlu în şedinţa de azi. La acest preţ, valoarea de piaţă a SIF Hoteluri este de 43,2 mil. lei.