Orange: Piaţa nu a ieşit încă cu totul din criză, firmele se uită tot la reducerea costurilor

Autor: Adrian Seceleanu 20.10.2014

Cererea de la clienţii din segmentul de business are o evoluţie mai slabă decât cea a utilizatorilor din segmentul de retail în condiţiile în care companiile continuă să fie preocupate de reducerea costurilor, afirmă Jean Francois Fallacher, CEO al Orange, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă.

„Din ce am văzut până acum piaţa consumer îşi revine din nou şi consumul creşte, dar companiile din Ro­mânia sunt încă, în medie, într-o etapă de tăiere a costurilor, de atenţie la cheltuieli, ceea ce înseamnă că nu suntem încă cu totul în afara crizei“, a spus Fallacher într-un interviu pentru revista Business Magazin.

„Încă nu suntem în situaţia în care companiile să iasă din starea de atenţie. Vedem companiile negociind foarte mult pe preţuri, punându-ne permanent în competiţie cu alţi jucători, vedem deci că în medie companiile, piaţa business nu a ieşit încă complet din criză. Companiile sunt încă foarte atente la tot ceea ce cumpără.“

Orange, care are peste 10 milioane de clienţi şi venituri anuale de aproape un miliard de euro, îşi dispută primul loc pe piaţa locală de servicii de comunicaţii mobile pentru companii cu Vodafone, numărul doi pe piaţa de telefonie mobilă. Fiecare dintre cele două companii afirmă că este lider de piaţă pe acest segment, fără a oferi însă detalii precum numărul de clienţi sau ponderea veniturilor generate de firme.