Piaţa de terminale POS este ridicată de curieri: Venim să încasăm banii online la uşa clientului

Autori: Ioana Nita , Adrian Seceleanu 04.11.2014

Piaţa terminalelor de plată cu cardul (POS-urile bancare), care a fost constantă în ultimul an din punctul de vedere al numărului de dispozitive instalate, îşi găşeşte noi surse de creştere în sectoare neacoperite până acum, cum ar fi industria de curierat sau de transport în comun. Dacă în industria de curierat s-au făcut în prezent primii paşi, proiectele din sectorul transportului în comun au fost amânate sau anulate momentan.

„Segmentele care nu au fost servite până acum - curierat, transportul în comun - încep să devină tot mai relevante pentru piaţă“, a de­clarat pentru ZF Dragoş Chivu, director general la Printec România, princi­palul fur­nizor de soluţii de tip POS şi ATM-uri de pe piaţa locală.

În prezent, există aproape 130.000 de POS-uri instalate la comercianţii din România, iar valoarea tranzacţiilor realizate prin interme­diul acestora se ridică la peste 5,6 mi­liarde lei, potrivit datelor furnizate de BNR la jumătatea acestui an.

Motorul de creştere al pieţei terminalelor de plată cu cardul este reprezentat în prezent POS-urile de tip contactless, care folosesc tehnologia de comunicaţii NFC (Near-Field Communication).

„Schimbarea de pe piaţa de terminale de plată cu cardul este dată de POS-urile contactless care sunt încurajate atât de schemele de plată, cât şi de retailer, în vederea integrării ulterioare cu sisteme de tip Apple pay, dar şi pentru că există facilităţi oferite de schemele de plată pentru tranzacţiile cu carduri contactless sau tranzacţii realizate prin intermediul POS-urilor contactless“, a precizat Chivu. Numărul de carduri contactless a ajuns în prezent la circa 500.000, de 2-3 ori mai mari decât în urmă cu un an.