Bărbuţ, AdePlast: Nu am renunţat la ideea listării

Autor: Ioana Tudor 12.11.2014
La un an de la eşecul listării la bursă a AdePlast, Marcel Bărbuţ, proprietarul companiei, spune că listarea nu este un proiect abandonat. Între timp compania va continua investiţiile, vizând expansiunea inclusiv pe pieţele externe.
 
„Eşecul listării AdePlast este o rană care doare, însă nu am renunţat la ideea aducerii companiei pe bursă. În cele din urmă acest lucru se va întâmpla“, a afirmat pentru ZF Marcel Bărbuţ.
 
Potrivit acestuia, dacă oferta publică iniţială de vânzare de acţiuni derulată de AdePlast anul trecut ar fi avut succes, şi alte companii i-ar fi urmat exemplul şi ar fi venit pe bursă. Cea mai recentă listare pe BVB a unei companii private a avut loc în toamna anului 2008 şi a fost cea a producătorului de sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor Teraplast (simbol bursier TRP). În ultimii şase ani singurele listări de pe bursă au vizat companii de stat, toate din domeniul energetic.
 
AdePlast a lansat în octombrie anul trecut o ofertă în care a scos la vânzare 16,5 milioane de acţiuni, reprezentând 33,3% din capitalul social al companiei. Producătorul de materiale de construcţii a vizat să atragă de la investitori între 57,8 mil. lei (13 mil. euro) şi 66,7 mil. lei (15 mil. euro).