Optimedia: Lumea devine tot mai mică şi, ca antreprenor, e important să gândeşti global

Autor: Andreea Neferu 25.11.2014
Producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu Opti­media din Oradea estimează că va ajunge anul acesta la un rulaj de 11,5-12 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul anterior.
 
„Principalul motiv de creştere a cifrei de afaceri sunt exporturile, care vor genera 60% din vânzările de anul acesta“, spune Marius Pantiş, directorul general şi unul dintre acţionarii Optimedia. Prin­cipalele pieţe externe pe care compania trimite produse sunt Belgia, Italia, Franţa, Austria sau Canada, iar recent  Optimedia a avut o primă livrare şi în Japonia.
 
„Lumea devine tot mai mică, iar transportul din ce în ce mai ieftin. Ca antreprenor, e important să gândeşti global. Noţiunea veche de economie naţională se schimbă. Economia naţională nu mai e independentă, ci interdependentă de economia europeană“, afirmă Pantiş. El mai spune că este „periculos“ să depinzi de o singură piaţă, în contextul în care cel puţin pe plan local anii de criză au adus un declin accentuat, de peste 40%, pentru sectorul construcţiilor.
 
„Cine depinde doar de piaţa românească, care e în scădere, are o mare problemă.“ Pentru a găsi noi clienţi în străinătate, compania Optimedia a participat în ultima perioadă la o serie de târguri de specialitate la Bruxelles, Milano, Tokio şi Singapore. Cel mai recent astfel de târg la care compania a fost prezentă a fost Equipbaie, care a avut loc săptămâna trecută la Paris.