Producătorul de lactate Albalact, la un pas de a ajunge Danone ca afaceri

Autor: Mădălina Dediu Panaete 05.12.2014

FrieslandCampina şi Danone, unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, au în­re­gistrat în primul semestru o scădere a afacerilor de circa 2%, în timp ce pier­derile celor două companii au crescut cu mai mult de 100%.

Astfel, Danone - liderul pieţei - a avut în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 234 mil. lei, în scădere cu 1,9% faţă de perioada similară a anului precedent, şi o pierdere netă de 13,7 mil. lei, de şase ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. După rezultatele la şase luni, Albalact - sin­gura companie cu ac­ţio­nariat majoritar românesc din primii trei jucători de pe piaţă - este la o distanţă de 6 mil. lei ca afaceri de Da­none. Albalact a ajuns anul trecut pe al doilea loc în topul celor mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, după Danone. Albalact a avut în primul semestru afaceri de 228 mil. lei, cu 11,6% mai mult decât în primele şase luni din 2013, şi un profit net de 13 mil. lei. 

FrieslandCampina a continuat şi ea şirul pierderilor din ultimii ani, înregistrând un minus de 33 mil. lei, de două ori mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2013.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre rezultatele financiare ale companiilor de pe piaţa lactatelor

- ce spune Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al FrieslandCampina România, despre piaţa de profil şi evoluţia ei