Bergenbier scade uşor, dar stă mai bine ca piaţa de bere

Autor: Ioana David 15.12.2014

Producătorul de bere Bergenbier, deţinut de grupul canadian Molson Coors, a raportat o scădere de 1% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului, până la 219 mil. lei (49 mil. euro).

Datele publice disponibile arată că în acelaşi interval pierderile companiei s-au adâncit, ajun­gând la 66 de milioane de lei (15 de milioane de euro).

Produ­cătorul, care are în portofoliu bran­duri ca Bergenbier, Stella Artois, Beck’s, Löwenbräu şi Noroc, abia reuşise să revină pe creştere anul trecut, după ce în perioada 2008-2013 pierduse peste 500 mil. lei din rulajul pe care îl realiza.

Scăderea din primele şase luni ale anului are loc în condiţiile în care nici piaţa de bere nu a dus-o prea bine. La jumătatea anului, vânzările de bere au scăzut cu 9% până la nivelul de 7,3 milioane de hectolitri, arată Asociaţia Berarii României, care citează date ale companiei de cercetare Nielsen.

„Volumele Bergenbier din prima ju­mă­tate a anului 2014 au avut o evoluţie sem­ni­ficativ mai bună decât a pieţei berii în general. Piaţa berii a scăzut în prima jumătate a anu­lui com­para­tiv cu anul tre­cut, con­form da­te­lor INS, iar aceas­tă scă­de­re s-a datorat con­­textului eco­­nomic di­­­ficil şi con­­­di­ţiilor me­teo ne­­favorabile de la în­ceputul aces­tui an. În acest an am in­ves­tit în mărcile noastre, în oamenii noştri şi în programe dedicate partenerilor din comerţul tradiţional şi în comerţul modern (..)“, au spus reprezentanţii companiei.