Vânzările de whisky au scăzut cu 8% în volum, dar cresc uşor în valoare

Autor: Mădălina Dediu Panaete 11.12.2014

Consumul de whisky s-a contractat cu 8% în volum în primele nouă luni ale anului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, arată datele Nielsen din Key Account Index citate de Tudor Furir, managing director al importatorului de băuturi spirtoase Pernod Ricard România. Pe de altă parte, în valoare piaţa de whisky a avansat cu 3% în aceeaşi perioadă. „Diferenţa dintre trendul  în volum şi valoare se datorează scumpirii generate de creşterea accizei“, a explicat Tudor Furir.

Piaţa de whisky este evaluată la circa 380 mil. lei ( 85 mil. euro) şi este dominată de branduri străine, având în vedere că România nu are producţie de astfel de băuturi. Anul acesta, piaţa băuturilor spirtoase a fost puternic impactată de creşterea accizei şi de puterea de cumpărare încă scăzută a românilor, astfel că în primele nouă luni ale anului consumul s-a contractat cu 36%, conform datelor furnizate anterior de cei mai mari jucători de pe piaţă. Jucătorii din industrie aşteaptă sărbătorile de iarnă pentru a vedea o creştere a consumului, în condiţiile în care trimestrul patru al anului reprezintă 40% din consum.