Cu 10% mai puţini angajaţi, Metro a avut vânzări de 909 milioane euro în anul fiscal 2013/2014

Autor: Ana Maria Petcana 19.12.2014

Vânzările Metro Cash&Carry România au scăzut cu 7% în anul fiscal 2013/2014, respectiv octombrie 2013 - septembrie 2014, la 909 milioane euro (4,04 miliarde lei), perioadă în care şi-a redus numărul angajaţilor cu circa 400, la 4.931 persoane, potrivit unui raport al grupului german.

În perioada octombrie 2012 - septembrie 2013, Metro Cash & Carry România a avut vânzări de 977 milioane euro.

În raportul grupului german, Metro Cash&Carry România apare cu o reţea de 32 de magazine, dar între timp compania a închis magazinul Metro Punct din Piteşti, astfel că retailerul mai deţine 31 de unităţi, dintre care 26 cash&carry şi cinci Punct. Compania mai operează şi un magazin online de birotică.

Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, cifra de afaceri a Metro Cash&Carry România s-a situat anul trecut la 4,73 miliarde lei (1,07 miliarde euro), în scădere cu 6% comparativ cu 2012, când a raportat 5,03 miliarde lei, iar profitul net s-a redus în 2013 cu 34%, la 43,6 milioane lei (9,8 milioane euro).

Grupul german Metro mai deţine în România 4 hipermarketuri Real. Per total, numărul angajaţilor grupului german în România s-a redus în anul fiscal 2013/2014 cu 333 de persoane, la 6.262.

În 2012, grupul german a vândut 20 de magazine Real din România către retailerul francez Auchan, într-o tranzacţie de 1,1 miliarde euro care a inclus şi unităţile din Ucraina, Polonia şi Rusia.

Metro controlează şi reţeaua de magazine de proximitate "La Doi Paşi", deschise în franciză, care numără peste 600 de unităţi.