Un jucător din top zece retail online IT&C a intrat în faliment

Autor: Adrian Seceleanu 27.01.2015

Lansat pe piaţă în 1999, înaintea eMAG.ro, magazinul online oktal.ro a intrat în impas la finele anului trecut din cauza datoriilor foarte mari.

Compania Elka Oktal Group, care administrează oktal.ro - unul dintre primele zece magazine online cu profil IT&C din România după afacerile din 2013, care a fost lansat în 1999, cu doi ani înaintea eMag, a intrat în faliment după ce a acumulat datorii „în cuantum foarte mare“, iar în aceste condiţii  „nu există posibilitatea redresării activităţii“.

„Debitoarea, prin avocat, (…) solicită admiterea cererii formulate raportat la faptul că nu există posibilitatea redresării activităţii societăţii debitoare, datoriile înregistrate de aceasta având un cuantum foarte mare. (…) Tribunalul admite cererea debitorului Elka Oktal Group SRL, şi dispune intrarea în faliment prin procedura simplificată a debitorului. În temeiul art. 85 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 ridică dreptul de administrare al debitorului şi dispune dizolvarea societăţii debitoare“, conform sursei citate.

Compania, fondată de antreprenorul Dan Dumitrescu, a avut în 2013 o cifră de afaceri de 18,4 mil. lei (4,2 mil. euro), un profit net de 50.824 lei (11.501 euro) şi un număr mediu de 22 de angajaţi, conform datelor de la Ministerul Finanţelor.

Retailul online este o industrie cu marje mici de profit, arată datele principalilor jucători de pe piaţă. Oktal.ro, spre exemplu, a acumulat în perioada 2008-2013 un profit net de doar 160.182 lei la un rulaj de 73 mil. lei. În 2013 eMag a avut pierderi de 6,9 mil. lei, cel.ro un câştig net de 760.820 lei (o marjă de 0,7%) iar pcgarage.ro un profit net de 1,3 mil. lei (o marjă de 1,4%).