Lăzărescu, agenţia Today’s, la ZF Live: Clujul este un paradox - dezvoltarea pe IT nu se vede în comerţul online

Autor: Roxana Rosu 09.02.2015
Bucureştiul generează în pre­zent 30% din vânzările online, pondere în scădere faţă de nivelul din urmă cu câţiva ani, de 50%, oraşele mari, precum Constanţa şi Iaşi, recu­perând treptat terenul, a declarat la ZF Live Marius Lăzărescu, fonda­to­rul agenţiei de marketing online Today's.
 
„Se remarcă un trend ascendent în ca­zul consumatorilor din provincie. Con­stanţa, Iaşi au ajuns la 10-15% din co­merţul online. Sunt şi oraşe mai mici unde nu sunt de exemplu librării şi oa­me­nii comandă online“, a spus Lăză­res­cu. O situaţie paradoxală se întâl­neşte în cazul Clujului, important centru de IT, extrem de activ pe piaţa de outsourcing, cu un număr mare de pro­gramatori, dar cu o prezenţă timidă pe zona de comerţ online.
 
„Clujul e foarte activ pe outsour­cing, dar nu pe consum online. Nu fac cumpărături online. Sunt doar câteva agenţii care fac marketing online în zonă şi au foarte puţini clienţi.“