Bilanţul „afacerilor de la zero“: România are cu 50% mai mulţi debutanţi în antreprenoriat decât în 2013

Autor: Corina Mirea 10.02.2015

Numărul de companii de tip SRL-D (afaceri pornite de tineri debutanţi) a trecut de 17.000 la finalul anului trecut, după un avans de peste 50% al start-up-urilor noi faţă de 2013, arată datele de la Registrul Comerţului. Astfel, cele 17.000 de companii au creat cel puţin 34.000 de locuri de muncă în perioada 2011-2014, din care peste 12.000 doar anul trecut.

Chiar dacă bugetul de până în 2014 al statului a susţinut finanţarea a doar câteva sute de SRL-D-uri în fiecare an, inte­resul  româ­nilor pentru antre­prenoriat a crescut, câteva mii de astfel de start-up-uri fiind deschise în plus, fără ajutor în bani de la autorităţi, dar cu anumite scutiri de taxe.

„Motivul acestei evoluţii foarte bune este pre­dictibil pe o orice piaţă şi mai ales în cazul în care vorbim despre finanţări din partea statului. Întot­deauna există un număr restrâns, ce-i drept, de «early adopters», care sunt dispuşi să-şi asume riscuri, dar care odată ce au validat modelul atrag după ei foarte mulţi alţii care acceptă să treacă prin efortul birocratic pentru a-şi pune în aplicare ideea“, este de părere antreprenorul Sergiu Neguţ (desen), acţio­nar al firmei care deţine brandul alimentar fru fru, dar şi al firmei care verifică „istoricul“ profesional al candi­daţilor Mindit.  Sătui să mai aştepte sprijin din partea statului, obosiţi să mai caute instituţia financiară care le-ar putea susţine intrarea în business, tinerii antreprenori şi-au luat planurile de afaceri de pe hârtie şi le-au pus în aplicare, convinşi că pot deveni antreprenori şi în România.