Consultanţii din Big Four povestesc cum au trecut prin criză

Autor: Claudia Medrega 14.02.2015

Criza economică a ajuns în birourile consultanţilor nu numai odată cu dosarele clienţilor din business, ci şi prin probleme specifice companiilor care s-au dezvoltat accelerat mizând pe creştere economică. Lecţia trecerii prin criză a companiilor din Big 4 a presupus noi strategii şi luciditate, deoarece şi specialiştii în consultanţă trebuie să se adapteze la piaţă.

Afacerile de consultanţă cresc (sau scad) în pas cu economia în ansamblu. Anul de boom economic 2008 a fost anul creşterii puternice a afacerilor şi al extinderii companiilor din Big 4 (KPMG, EY, PwC şi Deloitte) în teritoriu, firmele de consultanţă mizând pe dezvoltarea regională a clienţilor şi realizând angajări masive. Piaţa de consultanţă este un fel de barometru al economiei. Merge foarte bine atunci când economia duduie şi încetineşte în situaţii dificile. Consultanţii şi auditorii ştiu cam tot ce se întâmplă în business, având contact permanent cu planurile de expansiune sau de restructura-re, cu marile fuziuni şi achiziţii şi cu strategiile tuturor companiilor şi instituţiilor financiare care le sunt clienţi.

Citiţi articolul integral pe www.businessmagazin.ro