Lidl a ajuns al optulea cel mai mare importator

Autor: Cristina Roşca 26.02.2015

Lanţul german de magazine de dis­count Lidl a devenit anul trecut al op­tulea cel mai mare importator din Ro­mânia, urcând patru poziţii faţă de 2013, potrivit datelor INS. Oficialii Lidl spun că reţeaua se află în topul im­por­tatorilor locali deoa­rece mo­delul de business al gru­pu­lui german se bazează pe mărci pri­vate care sunt pro­duse fie local, fie într-o anumită ţară pentru întreaga re­giune.

În cazul celorlalţi retaileri mo­delul de business presupune exis­tenţa pe rafturi a unui număr mare de bran­duri naţionale şi internaţionale. Dacă la Lidl circa 80% din produse sunt marcă privată, la celelalte magazine ponderea acestor produse este de sub 30%.

Totuşi, reprezentanţii Lidl spun că există şi produse „made in Ro­mania“ în magazinele locale, ba mai mult, acestea sunt exportate pe pie­ţele din regiune. „Mai multe dintre produsele dezvoltate local merg şi către export, în ţări precum Bulgaria, Cehia, Po­lo­nia, Ungaria, Grecia sau Slo­vacia“, spun reprezentanţii Lidl care au în pre­zent parteneriate active cu peste 100 de furnizori români care produc ca­rne proasptă, mezeluri, lac­tate, dar şi paste făinoase şi produse de îngri­jire personală.

WikiZF: Profilul companiei Lidl

Oficialii Lidl, companie cu veni­turi estimate de ZF la 750 mil. euro, nu dau detalii despre valoarea impor­tu­rilor sau despre ponderea lor în totalul businessului local.

Nemţii de la Lidl sunt de altfel alături de re­ţeaua soră de la Kaufland singurii re­taileri prezenţi în top 100 impor­tatori, clasament dominat de com­panii din in­dustria auto (care reali­zează im­por­turi de componente ce sunt asam­blate local şi, în cele mai multe cazuri, reexportate) şi din energie.