Sorina Donisa, APT: Am început să alergăm din nou după candidaţi

Autor: Corina Mirea 02.03.2015
Aglomerarea de investiţii din oraşele mari, scăderea numărului de tineri care intră în câmpul muncii şi crearea unor noi poziţii în companii generate de digitalizare au dus la o schimbare de paradigmă în recrutarea din România: companiile nu mai aşteaptă să primească aplicaţii pentru joburile scoase la concurs şi îşi folosesc bazele de date sau „sursele“ din piaţă pentru a găsi candidaţi, susţine Sorina Donisa, CEO al grupului cu activităţi în recrutare şi închirierea de forţă de muncă temporară APT.
 
„Odată cu amplificarea scăderii numă­rului de candidaţi s-a intensificat şi oferta din oraşele mari unde recrutările sunt un proces continuu. În plus, tehnologia a generat nevoia unor specializări şi competenţe noi care acum ceva timp nu existau. Chiar dacă pare un trend al sectorului de IT, fenomenul se «rostogoleşte» şi către alte domenii, pentru că acum orice job implică nişte componente informatice, digitale“, explică Sorina Donisa.
 
Astfel, în zonele unde oferta aproape că nu se mai întâlneşte cu cererea, iar candidaţii se lasă greu convinşi să-şi mai schimbe jobul, mai ales cei cu experienţă şi care au parte de anumite beneficii, recruiterii caută candidaţi în propriile baze de date şi apelează la reco­man­dări. Iar gradul de dificultate în recrutare creşte şi mai mult în rândul companiilor mici şi mijlocii, care nu au un brand puternic, asemeni multi­naţionalelor şi care găsesc tot mai greu oameni pentru poziţii de vânzări, de contabilitate sau administraţie.