Românul care s-a angajat agent de vânzări la Pepsi şi a ajuns şef peste vânzări de 130 mil. euro: „Să nu-i promiţi niciodată clientului ceva de care nu eşti 100% sigur“

Autor: Mădălina Panaete 13.03.2015

Claudiu Dorcioman, românul care a fost numit anul trecut şef peste vânzările de băuturi ale gigantului PepsiCo în România, spune că modul în care s-a schimbat structura comerţului în ultimii ani, cu marile reţele câştigând peste 50% din piaţă, a influenţat şi strategiile de vânzări ale companiilor.

„Modul în care se fac vân­ză­rile azi s-a schimbat în aceeaşi măsură în care s-a modificat ponderea  clien­ţilor internaţionali (key accounts) în piaţa din România. Ală­turi de această schimbare, magazinele tra­diţio­nale şi-au transformat şi ele modul de ope­rare, orientându-se mai mult către con­su­mator“, a declarat pentru ZF Claudiu Dorcioman, care ocupă în prezent funcţia de sales manager DTS Beverages pentru PepsiCo România şi care are o experienţă de peste 15 ani în cadrul îmbuteliatorului local al Pepsico – Quadrant Amroq Beverages (QAB).

În prezent, numărul de magazine din co­mer­ţul modern a depăşit 1.300 de unităţi, iar nu­mărul micilor comercianţi români s-a înju­mătăţit de la intrarea marilor jucători inter­naţionali pe piaţă în urmă cu 18 ani până în prezent, conform datelor ZF.