Şeful Heidi: Germania va fi anul acesta cea mai mare piaţă de export pentru noi

Autor: Mădălina Panaete 20.03.2015

Ciocolata Heidi a semnat un contract prin care a intrat în decembrie anul trecut în reţeaua de 300 de magazine a Real din Germania. 

Franco del Fabbro, managerul italian care a venit la jumătatea anului trecut la conducerea Heidi Chocolat, cel mai mare exportator local de ciocolată, spune că anul 2014 a fost unul bun pentru companie, aducând un plus de aproximativ 10% al afacerilor, creşterea fiind adusă în special de evoluţia exporturilor.

„Exporturile au fost cheia creşterii vânzărilor anul trecut, dar şi pe piaţa locală am avut o evoluţie bună. Pentru anul acesta sunt optimist, cred că va fi un an bun, deja suntem aproape de a încheia primul trimestru şi avem o creştere de două cifre. Pentru 2015 sunt încrezător şi cred că vom ajunge la o creştere a afacerilor între 10 şi 20%“, a declarat Franco del Fabbro, managing director al Heidi Chocolat, companie cu circa 420 de angajaţi.

Executivul italian a activat, înainte de a prelua conducerea Heidi Chocolat, în cadrul Kraft Foods (Mondelez International), unul dintre cei mai mari jucători de la nivel mondial din industria dulciurilor şi a cafelei. Printre funcţiile ocupate în cadrul grupului a fost şi cea de managing director al Kraft Foods Bulgaria, compania care produce printre altele şi brandul românesc Poiana. 

Creşterea de 10% a vânzărilor Heidi vine în contextul în care consumul de tablete şi praline ( segmente unde activează compania) a avut o creştere de mid single digit (în jur de 5%), conform datelor furnizate de Franco del Fabbro. În 2013, compania a avut vânzări de 76 mil. lei şi un profit de 3,2 mil. lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.