Albalact a depăşit 100 de milioane de euro vânzări şi se apropie de liderul Danone

Autor: Radu Bostan 27.03.2015
Producătorul de lactate Albalact (ALBZ), controlat de antreprenorul Raul Ciurtin, şi-a majorat anul trecut vânzările cu 12%, depăşind pentru prima oară nivelul de 100 milioane de euro. Cel mai mare jucător cu capital românesc de pe piaţa lactatelor, care ocupă locul doi pe piaţă după vânzări, este la un pas de a depăşi liderul absolut, Danone.
 
Albalact, al cărei portofoliu include brandurile de lapte Zuzu şi Fulga, a încheiat 2014 cu afaceri de 474,9 milioane de lei, faţă de 423,1 milioane de lei în 2013, în timp ce profitul net a crescut cu 46%, la 12,3 milioane de lei, arată raportul anual.
 
Creşterea pro­fi­tului s-a datorat parţial unui câştig contabil din transferul activităţii de logistică în Albalact Logistic SRL, o firmă deţinută intre­gral de Albalact şi pe care compania încearcă să o vândă unui alt investitor. Reprezentanţii companiei au precizat că profitul net pe 2014 fără activitatea de logistică a fost de circa 8 milioane de lei.
 
În 2013, Albalact a raportat profit net de 8,4 milioane de lei.