Samsung: Am vândut anul trecut câteva zeci de televizoare Ultra HD de 35.000 euro. „Stocul“ de televizoare smart trece de 650.000 de unităţi

Autori: Ioana Nita , Roxana Rosu 27.04.2015

Anul trecut, vânzările de televizoare au crescut cu 35% în România, evoluţie ce a luat prin surprindere jucătorii din domeniu, care anticipau un avans de maximum 10% din punct de vedere cantitativ

Cel mai scump televizor smart vândut anul trecut de Samsung în România costă 35.000 de euro, fiind livrate câteva zeci de bu­căţi pe piaţa locală, unele chiar înainte de lansarea oficială, a spus la ZF Live Victor Armăşelu, di­rec­­to­rul divi­ziei de consumer electronics din cadrul Samsung Electronics Ro­mâ­nia, liderul pieţei locale de televizoare.

„Vârful de gamă pe zona Ultra HD are un ecran de 85 inchi, foarte mare, ceea ce permite o experienţă apropiată de cea de la cinema. Televizorul are re­zo­luţie UHD şi a introdus în premieră con­ceptul de «Evolution Kit». În acest mo­ment tehnologia UHD nu este fina­lizată la nivelul standardizării, fiecare pro­ducător având propriul standard de co­decuri. Acest lucru nu poate con­ti­nua aşa. La acest smart-TV, tot ce ţi­ne de partea de tehnologie software este într-o cutie separată, care poate fi în­locuită“.

Televizoarele UHD (4K) au o rezoluţie de 4 ori mai mare decât cea Full HD, iar echipamentul numit „Evolution Kit“ le permite utiliza­to­ri­lor de televizoare Samsung să actua­lize­ze software-ul smart-TV-ului. Tele­vi­zoarele inteligente le permit utiliza­to­rilor să se conecteze la internet şi să ac­ce­seze de asemenea o serie de aplicaţii cu conţinut multimedia – muzică, filme, precum şi jocuri sau portaluri de ştiri.