Piaţa este dependentă de RCA pentru că românii se asigură doar când sunt constrânşi

Autor: Andra Oprescu 30.04.2015
Poliţele auto, în special poliţele auto obligatorii (RCA), domină piaţa locală de asigurări deoarece clienţii încheie o poliţă doar atunci când sunt constrânşi să facă acest lucru, consideră Adrian Marin, CEO al Generali, o companie de top zece din industria asigurărilor. Poliţele auto reprezintă circa trei sferturi din piaţa de asigurări generale.
 
„Avem o piaţă dominată de asigurările auto, pentru că frecvenţa daunelor auto este cea mai mare din Europa Centrală şi de Est şi atunci este normal ca românii să se preo­cupe de asigurarea autoturis­mului mai întâi, pentru că aici văd ei clar cele mai multe riscuri produse. De asemenea, asigurările auto obligatorii de­ţin pon­de­rea majoritară pen­tru că s-a demon­strat sta­tistic că românii reacţio­nează doar la fenomenul coercitiv“, spune şeful Generali.
 
Poliţele auto obligatorii au crescut cu 13% anul trecut, pâ­nă la 2,8 miliarde de lei, ajun­gând astfel să reprezinte 43% din totalul poliţelor de asi­gurări generale.
 
În ansamblu, piaţa de asi­gurări a scăzut uşor anul trecut, primele brute subscrise de com­panii fiind în valoare de 8,1 mili­arde de lei. Gradul de pene­trare a pieţei de asigurări în PIB a fost anul trecut de doar 1,2%.
 
Adrian Marin spune că motivul pentru care piaţa e subdezvoltată este reprezentat de veniturile foarte mici ale populaţiei.