Piaţa anvelopelor pentru autoturisme, un business de 250 mil. euro cu o creştere apropiată de recordul din 2011

Autor: Bogdan Alecu 01.05.2015
Piaţa de anvelope pentru autotu­risme, de la maşinile de talie mică la camionete şi 4x4, este în continuă creştere, tendinţă care va fi simţită pe tot parcursul anului 2015 şi care con­firmă creşterea eco­nomică înregistrată de România anul trecut, dar şi pe cea din acest an.
 
Segmentul de anvelope pentru maşinile de talie mică reprezintă apro­xi­mativ 79% din piaţa de an­velope pentru autoturisme. În 2014 piaţa de anvelope pentru această categorie a fost de 1,6 milioane de unităţi.
 
„Piaţa anvelopelor pentru auto­turisme în total va avea o creştere de aproximativ 25% în acest an, faţă de 2 milioane de unităţi înregistrate în 2014. În 2011 s-a înregistrat o creştere record a pieţei, datorită legii obligativităţii echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, drept pentru care ponderea anvelopelor de iarnă din totalul pieţei de anvelope pentru autoturisme a crescut de la 46% la 61%. Ţinând cont de ciclicitatea utilizării anvelopelor de iarnă (în medie, cauciucurile de iarnă se folosesc circa 4-5 ani - n. red.), estimăm că anul acesta ne vom apropia de o creştere a pieţei anvelopelor de iarnă similară celei din 2011“, a spus Remi Paupert, director de marketing anvelope pentru autoturisme la Mi­chelin Europa Centrală şi de Sud. Cumulat, piaţa anvelopelor pentru autoturisme ar putea ajunge anul acesta la un volum de 2,5 milioane de unităţi şi o valoare de aproximativ 250 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.