ZF LIVE. Are curaj, viziune şi fler, dar sare etape, se bazează pe nepotism, nu investeşte suficient în brand şi oameni

Autor: Roxana Rosu 03.06.2015
Antreprenorii români investesc prea puţin în branduri şi sar de cele mai multe ori peste etape esenţiale în dezvoltarea businessului, dar au fler, curaj şi viziune, a spus la ZF Live Aliz Kosza, unul dintre cei mai experimentaţi executivi români, care a condus afacerile MOL, Orkla Foods şi Fabryo şi care are în prezent un business de strategie şi mentorat în afaceri.
 
„Antreprenorii români preferă să cumpere 4-5 maşini în plus decât să investească în branding. Brandul înseamnă proprietate intelectuală. De exemplu la Fabryo doar brandul valora 18 milioane de euro.“
 
Aliz Kosza a renunţat la „jobul“ de CEO după ce a ocupat de-a lungul anilor această funcţie în patru companii mari de pe piaţa locală şi a trecut către strategie de business, poziţie din care  construieşte împreună cu antreprenorii strategii pe termen lung după ce iniţial pune un diagnostic businessului antreprenorial. „Expe­rienţa este foarte foarte importantă pentru un CEO. Dacă ar fi după mine, aş introduce rezideţiatul şi în business, pentru poziţia de CEO. Ca în medicină.“