Coca-Cola revine pe plus, ajutat de exporturi şi promoţii

Autor: Mădălina Dediu Panaete 11.06.2015

Coca-Cola HBC România, cel mai mare îmbuteliator de băuturi răcoritoare de pe plan local, a revenit anul trecut pe plus la cifra de afaceri, cu  o creştere de 1% faţă de anul precedent, fiind ajutat de exporturi şi de promoţii, care au compensat scăderea de 6% a volumelor de Coca-Cola, Fanta, Dorna, Burn sau Nestea.

Astfel, îmbuteliatorul bifează al doilea an cu creştere a afacerilor în ultimii şase ani, perioadă în care a renunţat la circa 1.000 de angajaţi şi care a coincis cu un declin pe întreaga piaţă de băuturi nonalcoolice.

Exporturile au devenit un punct important în strategia de creştere a Coca-Cola HBC în România odată cu inaugurarea liniei de producţie a Cappy Pulpy, de la finalul anului 2013.

„În ultimul an, valoarea exporturilor a crescut cu 47% comparativ cu anul 2013. Această creştere o datorăm în primul rând liniei aseptice de producţie Cappy Pulpy din Ploieşti. (...) Brandul Cappy Pulpy produs în România este exportat în zece ţări“, a declarat pentru ZF prin intermediul e-mailului Dragoş Ion, CFO al Coca-Cola HBC România.

Exporturile au reprezentat anul trecut circa 5,5% din vânzările îmbuteliatorului, care operează trei fabrici la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei.