Schimbare de model de business. Grupul Rompetrol îşi dă benzinăriile din reţeaua proprie în grija dealerilor

Autor: Roxana Petrescu 03.07.2015

Rompetrol, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală unde se rulează anual circa 9,5 miliarde de euro, schimbă modelul de business pentru reţeaua proprie de benzinării, uniţăţile, circa 140 de staţii, urmând să fie plasate în administrarea unor dealeri.

În linii mari, staţiile trec din sistemul COCO (company owned, company operated - controlat şi administrat de companie) într-un sistem CODO (company owned, dealer operated), metodă de administrare prin care compania petrolieră rămâne proprietarul staţiei de alimentare, dar în care responsabilităţile privind organizarea activităţii curente din incinta staţiei sunt asumate de un dealer.

Această strategie este aplicată de majoritatea rivalilor Rompetrol şi este un model agreat de companiile petroliere pentru că duce la reducerea costurilor.

Pe de altă parte, un dealer devine practic un antreprenor, având tot interesul ca businessul său, de data aceasta o benzinărie, să crească. În unele cazuri, chiar angajaţii companiei petroliere, care lucrează în benzinărie, devin dealeri.