Restaurantele vor mai multe produse locale: „Găsim greu fermieri care să aibă cantităţi mari“

Autor: Mădălina Panaete 08.07.2015
Lanţurile de restaurante, care doar în Bucureşti fac afaceri de 2,5 mld. lei, încearcă să găsească producători locali de legume, fruc­te sau brânzeturi, vrând astfel să se rupă de intermediari sau de magazine. Se lovesc însă de faptul că în România există puţini pro­ducători de legume sau fructe care să asi­gure o cantitate mare de produse, cu o ca­lita­te constantă şi pe o perioadă mai mare de timp.
 
„E greu să găsim producători care să asigure cantităţi mari de produse şi acest lucru se întâmplă din două motive. În primul rând pentru că în pieţele din Bucureşti nu sunt adevăraţi producători, ci sunt inter­me­diari. Şi în al doilea rând pentru că fermierii români nu au încă cultura de gospodari care să investească în capacităţi mari de pro­duc­ţie, în standardizare astfel încât să aibă un produs constant“, spune Dragoş Petrescu, pro­prietarul lanţului de restaurante City Grill. Lanţul colaborează de 5-6 ani cu di­fe­riţi producători, însă este în continuă căutare de colaborări pentru brânză, afine sau că­tină.