Strabag: Primim semnale pozitive din piaţă şi suntem încrezători că tendinţa va continua

Autor: Andreea Neferu 18.07.2015

Grupul austriac Strabag, care a lucrat pentru proiecte precum autostrada Deva-Orăştie sau cea mai înaltă clădire de birouri din Bucureşti, Sky Tower, este liderul constructorilor din România din perspectiva rulajului, înre­gistrând anul trecut afaceri de 181 mil. euro prin toate firmele prin care e prezent în România. Johann Pölzl, manager pe segmentul de construcţii civile şi industriale în cadrul Strabag România, şi  Heimo Oberwinkler, manager în zona de infrastructură de transport al companiei, vorbesc într-un interviu despre proiectele în lucru ale grupului austriac pe plan local, dar şi despre factorii care ar putea avea un impact pozitiv asupra pieţei construcţiilor în 2015.



1) Cum vede Strabag evoluţia pieţei româneşti de construcţii în 2015? Va fi un an mai bun comparativ cu 2014?

Situaţia economică problematică şi mediul politic în general nesigur din ultimii ani au fost o provocare pentru Strabag, însă primim semnale pozitive din piaţă şi suntem încrezători că această tendinţă va continua.

2) Care sunt cele mai importante proiecte la care lucrează Strabag în prezent în România?

În prezent, suntem activi în domeniul construcţiilor civile şi industriale, al infrastructurii de transport, dar şi de mediu. Pe segmentul de infrastructură de transport cele mai importante proiecte în prezent sunt autostrada A3 Ogra-Ungheni, construcţia unui tronson de cale ferată între Vinţu de Jos şi Simeria, precum şi o serie de reabilitări de drumuri. Pe partea de construcţii civile şi industriale, principalele proiecte la care lucrăm în prezent sunt birourile Oregon Park, fabrica de cutii de viteze Daimler, laserul de la Măgurele ELI-NP, Catedrala Mântuirii Neamului.

3) Ce cifră de afaceri a înregistrat Strabag în România în 2014?

În 2014 Strabag a avut o cifră de afaceri de 181 de milioane de euro în România.

4) Care sunt sectoarele din piaţa construcţiilor unde vedeţi cel mai mare potenţial de creştere anul acesta?

Există o nevoie importantă de a recupera teren în domeniul infrastructurii de transport, factor care este esenţial pentru dezvoltarea economică viitoare.

5) Câţi angajaţi are Strabag în România?

Încă din 1991 am construit o reţea de birouri şi subsidiare în întreaga ţară şi avem de asemenea unităţi de producţie pentru asfalt şi beton. În prezent, Strabag are 1.300 de angajaţi în România.

6) Care sunt factorii care ar putea influenţa piaţa construcţiilor în 2015?

În condiţiile în care sectorul public este cel mai important client al nostru, suntem dependenţi de o situaţie bugetară stabilă şi echilibrată, dar şi de o dezvoltare economică sustenabilă.