Mărcile private şi brandurile din import domină piaţa de 213 mil. lei a bomboanelor

Autor: Mădălina Panaete 10.07.2015
Piaţa bomboanelor pe bază de zahăr (caramele, dropsuri) este dominată de mărci private şi branduri de import, astfel că singurul nume românesc aflat în topul celor mai mari zece produse cu cele mai mari vânzări în volum este Silvana, brand al Kandia Dulce, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktfors­chung.
 
Cele mai vândute zece produse din cate­goria bomboanelor au împreună o cotă de piaţă cumulată de 28,4% în volum, ceea ce arată că acest seg­ment este unul foarte fragmentat, cu mulţi jucători care vor o bucată din piaţa estimată la 213 milioane de lei.
 
Trei din cele mai vândute zece produse sunt mărci private, în timp ce alte şase sunt bomboane aduse din import, fiind produse în alte ţări fie de jucători mari de la nivel internaţional aşa cum este Wrigley, fie de producători turci care câştigă tot mai mult teren pe piaţa românească a dulciurilor. Elvan, Simsek sau Beyazpinar sunt cei trei jucători turci care au în clasament branduri de bomboane.