Un sfert din vânzările Flanco se realizează pe credit şi ponderea este în creştere

Autor: Cristina Rosca 16.07.2015
Piaţa de electroIT a crescut în primele şase luni ale anului cu 9%, avansul încetinind faţă de 2014 când a înregistrat un plus de 14%, cel mai puternic ritm de creştere de la nivelul întregii Europe.
 
Astfel, anul trecut piaţa a depăsit pragul de 2 mld. euro pentru prima dată după 2008. După ce în primele trei luni ale anului vânzările de televizoare, frigidere şi telefoane mobile au cres­cut cu 11%, aproape de nivelul din 2014, în tri­mestrul al doilea „avân­tul“ a frânat la 5-6%, potrivit datelor oferite de retailerul Flanco, jucătorul numărul doi de pe piaţa de electroIT după cifra de afaceri de anul trecut.
 
În prima jumătate a anului cel mai bine s-au vândut electrocasnicele mari şi mici, produsele din segmentul telecom, televizoarele şi notebook-urile, în timp ce tabletele şi camerele foto au înregistrat cele mai slabe vânzări, potrivit aceleiaşi surse. Astfel, tabletele, care în ultimii ani au reprezentat principalul motor pentru piaţa de electroIT, şi-au pierdut din avânt. Singurele care au continuat să crească atât în criză, cât şi în anii de după au fost smart­phone-urile, a căror evoluţie nu a ţinut cont de contextul economic. „Nici aparatele de aer condiţionat nu s-au mai vândut la fel de bine ca în anii trecuţi, pe de o parte pe fondul apa­riţiei tehnologiei In­verter, mai costisitoare, dar şi pentru că ciclul de înlocuire e destul de lung, iar piaţa e bine acoperită în oraşele mari. Pe de altă parte, e o piaţă sensibilă la condiţiile meteo, aşa că de abia în toamnă vom putea aprecia mai bine evoluţia ei“, spune Dragoş Sîrbu, directorul general al Flanco.