Angajatorii inventează flyere cu anunţuri de recrutare şi model de CV încorporat

Autor: Corina Mirea 29.07.2015
Lipsa acută de oameni care să fi învăţat în şcoală o meserie îi obligă pe di­rec­torii de resurse umane din indus­tri­ile care produc să devină tot mai in­ven­tivi în recrutare şi să înceapă să vâneze candidaţi, în loc să aştepte ca potenţialii angajaţi să facă coadă în faţa companiei.
 
Dräxlmeier, spre exemplu, pro­du­cător de componente auto cu circa 15.000 de angajaţi în România, a început să împartă fluturaşi pe străzile din Braşov (compania având o fabrică la Codlea) pentru a atrage candidaţi care să ocupe poziţiile nou create.  Producătorul auto are nevoie, pentru fabrica din Braşov, de oameni care să ştie/să poată să croiască piese din piele şi din înlocuitori, să aplice adeziv pe piese care urmează să fie lipite, să coa­se piese din piele/înlocuitori, să li­pească piese din piele/înlocuitori pe su­porţi din plastic şi care să poată asigura controlul calităţii produselor care sunt scoase de pe benzile de producţie, potrivit flyer-ului de recrutare al Dräxlmeier.
 
„Vorbim despre o companie care re­crutează masiv şi constant şi care, într-un context al pieţei muncii pe care nu se mai găsesc atât de uşor oameni, trebuie să devină inventivă. Deja ei nu se mai adresează celor care sunt în căutarea unui job, ci potenţialilor candidaţi pasivi, care nu se gândesc să se angajeze acum, dar pe care o astfel de ofertă i-ar putea face să se răzgândească“, explică Sorina Donisa, country ma­nager al firmei de recrutare şi în­chi­ri­ere de forţă de muncă temporară APT.