Piaţa de televizoare din România migrează către echipamente cu diagonale mari şi rezoluţii 4K

Autor: Ioana Nita 04.08.2015
Televizoarele cu diagonale mari şi rezoluţii înalte (Full HD şi Ultra HD – 4K) sunt categoriile care câştigă treptat teren pe piaţa locală de profil, în prezent românii alegând tot mai mult modele cu dimensiuni de peste 81 cm (32 inchi), dar şi cu o rezoluţie mare a imaginii datorită reducerii preţurilor.
 
„Categoria UHD începe să nu mai fie o nişă. Practic, în mai puţin de doi ani preţul unui televizor UHD cu diagonala de 40 inchi a scăzut de la 2.500 de euro în momentul lan­sării la circa 800 de euro în prezent”, a spus Victor Armăşelu, şeful diviziei de consumer elec­tronics din cadrul Samsung Ro­mâ­nia. El a explicat că pe măsură ce se vând mai multe bucăţi, costul de cercetare-dez­voltare se distribuie la mai multe unităţi şi astfel producţia crescută determină o eficientizare a cos­turilor, iar piaţa concurenţială duce la scăderea preţului şi la creşterea accesibilităţii tehnologiei.