Lidl: În primul semestru am exportat produse româneşti în reţeaua internaţională de 20 de milioane de euro
Reprezentanţii retailerului german Lidl, prezent oficial pe piaţa locală din 2011 când a preluat reţeaua Plus, spun că în prezent peste jumătate din cifra de afaceri a companiei este obţinută din vânzarea de produse provenite de la furnizori români.
Rezultatele financiare ale companiei germane în România nu sunt publice pe site-ul Ministerului de Finanţe, ultimul an pentru care acestea sunt disponibile este 2011, respectiv anul în care nemţii au preluat oficial Plus. Astfel, cifra de afaceri este aferentă businessului Plus, nu Lidl. Oficialii companiei spun că datele au fost trimise către Ministerul de Finanţe, compania respectând legislaţia locală. Ei au mai afirmat anterior că Lidl România a avut în 2013 afaceri de peste 700 mil. euro, iar anul trecut businessul a crescut. „Distanţă mare până la afaceri de 1 mld. euro nu mai este”, spunea în urmă cu câteva luni Antoniu Radu (41 de ani), director administrativ al Lidl şi membru în boardul retailerului german. El nu a înaintat alte cifre. Potrivit estimărilor ZF, Lidl România a obţinut anul trecut afaceri de circa 800 mil. euro.
Astfel, peste 400 mil. euro reprezintă vânzarea de produse furnizate de parteneri locali, potrivit estimărilor ZF.