Retailerul online Fashion UP: Micii retaileri on-line au nevoie de investiţii pentru a rezista în faţa jucătorilor mari

Autor: Ioana Nita 17.09.2015

În ultimii ani, vânzările online locale au înregistrat creşteri de circa 30%, anul trecut ajungând la peste 1,1 mld. euro, însă treptat piaţa de comerţ electronic se polarizează în jurul marilor jucători, iar micii retaileri online au nevoie de investiţii pentru a rămâne competitivi, este de părere Alin Stanciu, CEO şi fondator al FashionUp, magazin online specializat în comercializarea articolelor de modă.

„Comerţul electronic din România s-a maturizat sem­nificativ în ultimii ani, piaţa s-a polarizat în jurul jucătorilor impor­tanţi, ca atare, pentru a-ţi păstra com­petitivitatea, e nevoie de resurse sem­nifi­ca­tive de capital. Din fericire, noi am re­uşit să obţinem capitalul necesar dez­vol­tării accelerate pentru următorii doi ani.”

Pionierii pieţei locale de comerţ electronic au fost retailerii electro IT, printre care şi magazinul online eMag, care ulterior a adăugat în portofoliu di­fe­rite categorii de produse, de la articole auto la îmbrăcăminte sau chiar mân­care. Aceeaşi strategie de dez­voltare a avut-o şi elefant.ro, care a por­nit ca o librărie online şi a ajuns să vândă şi produse cosmetice şi articole de modă.  Astfel, sub conceptul de „mall online“, „veteranii“ comerţului elec­tronic din România au acaparat practic şi din segmentele de nişă, ceea ce pune presiune pe micii retaileri online.