Românii merg o dată la două zile la magazinul din colţ şi de trei ori pe lună la hipermarket

Autor: Cristina Rosca 19.09.2015

Un român merge în medie la hipermarket de trei ori pe lună şi lasă de fiecare dată la casă 61 de lei, o sumă de aproape patru ori mai mare decât cea cheltuită în chioşcurile sau alimentarele din comerţul tradiţional, unde consumatorul merge o dată la două zile.

Apropierea de casă sau de birou este cel mai mare avantaj al co­mer­ţului tradiţional, care reuşeste în con­tinuare să ajungă la aproape toţi ro­mânii, potrivit da­te­lor oferite de com­pania de cercetare de piaţă GFK.

„Doar discounterii reuşesc să mai atragă cumpărători noi. Principalul motor de creştere pentru celelalte for­mate ale comerţului modern este va­loarea mai mare a coşului de cum­pără­turi. Cu toate acestea, comerţul tradi­ţional continuă să aibă cea mai mare penetrare, aproape toate gos­po­dăriile din România cumpărând cel puţin o dată din magazinele tra­ditionale - alimentare, buticuri, pieţe agroalimentare - în prima jumătate a anului 2015“, spune Diana Scăunaşu, client service manager în cadrul GfK Romania.