ZF Who’s who in business România. Astăzi, Neculai Mihai, directorul general al Fan Courier

Autor: Mădălina Dediu Panaete 23.09.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF „Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business“, care va apărea pe piaţă în această toamnă.

 


Neculai Mihai, 52 de ani, este unul dintre cei mai puternici antreprenori şi manageri din sectorul curieratului, punând bazele Fan Courier alături de fratele său Adrian Mihai şi de prietenul lor Felix Pătraşcanu în urmă cu 17 ani. Fan Courier este în prezent cea mai mare firmă de curierat de pe plan local, având anul trecut o cifră de afaceri de 334 milioane de lei (75 mil. euro).

Neculai Mihai este absolvent al Facultăţii de Tehnologia Construcţiilor de Maşini, şi înainte de a deveni propriul şef a lucrat la Remat Bucureşti, care se ocupa cu colectarea materialelor refolosibile.

În 1992, alături de fratele său Adrian, a pus bazele unei companii numite Mihelga, care avea ca obiectiv de activitate colectarea de fier vechi. 

Aceasta a funcţionat până în anul 2000 şi a reprezentat sursa de finanţare a companiei de curierat la început. În acest timp, Felix Pătraşcanu încerca să dezvolte propriul business în curierat.

Ulterior,  cei trei au înfiinţat Fan Courier iar pe 16 ianuarie 1998 au avut prima comandă. După opt ani devine lider pe piaţa de curierat, poziţie pe care o ocupă şi în prezent, însă cu o cifră de afaceri de patru ori mai mare. În criză, businessul Fan Courier a crescut an de an, fiind una din puţinele afaceri care a reuşit să contracareze scăderea economiei.

 Pe piaţa de curierat, evaluată la 350 mil. euro în acest an, activează companii precum Fan Courier, Urgent Cargus, DHL, DPD România sau TNT.