ZF Who’s who in business România. Astăzi, Onno Rombouts, managing director Heineken

Ziarul Financiar 25.09.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business", care va apărea pe piaţă în această toamnă.



Onno Rombouts a preluat în 2012 conducerea Heineken România, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa berii, după ce anterior a fost managing director export şi director regional commerce în zona Asia-Pacific, fiind stabilit la Singapore.

De-a lungul carierei de 20 de ani în industria berii, Onno Rombouts a lucrat în mai multe ţări precum Olanda, Republica Dominicană sau Ungaria.

În perioada 2006 – 2009 a fost directorul general al producătorului de bere Surinaamse Brouwerij NV din sudul Africii, iar între 2002 şi 2006 a fost directorul comercial al Brau Union în Ungaria.

În România, Onno Rombouts conduce o companie cu afaceri de peste 1 miliard de lei la nivelul anului trecut şi peste 1.000 de angajaţi. Heineken România a avut anul trecut un profit net de 139 milioane de lei, conform mfinante.ro. Grupul olandez Heineken are în România patru fabrici la Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş.

Grupul a intrat pe piaţa românească în anul 2003, atunci când a achiziţionat Brau Union, iar în 2007 şi-a schimbat numele în Heineken România.

Producătorul are în portofoliu mărci de bere precum Heineken, Ciuc, Silva, Bucegi, Neumarkt, dar şi de cidru: Strongbow şi Old Mout.

Compania şi-a majorat vânzările, dar şi marja de profit în primul semestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2014, conform ultimelor date.