Analiza regiunilor în funcţie de exporturi. Moldova rămâne „prizoniera“ industriei textile, cu salarii de 1.200 de lei şi fără infrastructură

Autor: Cristina Roşca 30.09.2015

România este împărţită în trei zone care s-au dezvoltat diferit atât din punct de vedere economic, cât şi cultural.

Lipsa investiţiilor din in­fra­struc­tură a izolat Mol­dova de restul României, ajun­gând să fie „captivă“ în mâinile producătorilor de textile, haine şi încălţăminte, care plă­tesc salarii ce se învârt în jurul a doar 250 de euro, de două ori mai mici de­cât în vestul ţării, o zonă care s-a po­zi­ţionat ca un hub al industriilor auto şi IT.

Apropierea de Occident, atât din punct de vedere geografic cât şi cultu­ral, a transformat Transilvania şi Bana­tul într-un hub al industriei auto, astfel că în judeţe precum Arad, Braşov, Timiş, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Se­verin şi Sibiu, cel puţin trei dintre cei mai mari cinci exportatori sunt produ­că­tori de componente auto.

A treia re­giune a ţării este Mun­tenia, dusă în spa­te însă de Bu­cureşti şi împrejurimi.

Industria auto, principalul motor al exporturilor locale, şi-a stabilit sediul în Transilvania şi Banat, de unde trimite peste graniţe componente auto de 11,2 miliarde de euro.