Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 5,7% la nouă luni

Autor: Anca Dumitrescu 02.10.2015

La finalul primelor nouă luni, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,25%, în scădere de la 5,92% în aceeaşi perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.

În luna septembrie, înmatriculările Dacia au crescut puternic, cu 11,5%, la 7.549 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 4,58%, faţă de 4,48% în urmă cu un an.

Piaţa auto franceză a consemnat în luna septembrie o creştere de 9,1%, la 164.774 de autoturisme înmatriculate.

În primele nouă luni ale anului, cele mai importante scăderi, în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 10,9%, şi Alfa Romeo cu 19%.

Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,5% în primele nouă luni, la 354.795 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,96%, faţă de 25,87% în urmă cu un an.

În luna septembrie au fost înmatriculate 41.896 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 4,9% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014.

Între marii producători auto, grupul PSA Peugeot Citroen a înregistrat un avans de 4,2% al înmatriculărilor în primele nouă luni ale anului, grupul Volkswagen de 5,5%, Fiat 13%, Mercedes 15%, Toyota 8,8%, iar Nissan 12,6%.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.