Piaţa aplicaţiilor pentru televizoare inteligente va exploda în viitor

Autor: Ioana Nita 06.10.2015

Utilizarea aplicaţiilor TV va creşte exponenţial în următorii ani, la fel cum s-a întâmplat şi în cazul aplicaţiilor dedicate dispozitivelor mobile - smartphone-uri şi tablete, estimează reprezentanţii locali ai celor mai mari producători de smart TV-uri la nivel global.

„Estimăm că în următorii ani, piaţa aplicaţiilor pentru TV va înregistra o creştere exponenţială, aşa cum a fost şi creşterea de pe piaţa aplicaţiilor mobile. După dezvoltarea ecosistemului de aplicaţii pentru telefoanele mobile, utilizatorii caută extinderea aplicaţiei şi către ecrane mai mari, cum este televizorul“, a declarat Victor Armăşelu, şeful diviziei de consumer elec­tronics din cadrul Sam­sung România.

„Numă­rul de apli­caţii va creşte exponenţial pe măsură ce smart TV-urile cresc con­stant în cotă de piaţă şi ajung în locuinţele româ­nilor“, a precizat şi Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertain­ment din cadrul LG Electro­nics România.

În prezent, rata de pene­trare a smartphone-uri­lor în rândul utilizatorilor de telefonie mobilă este de aproximativ 40%, în timp ce doar 9% dintre gospodăriile cu acces la internet fix folosesc smart TV-urile pentru a naviga pe internet, conform datelor publicate de arbitrul telecom.

Cele mai utilizate aplicaţii pentru smart TV-uri din România sunt cele care oferă acces la conţinut video, iar pe primul loc este Google YouTube, conform datelor furnizate ZF de companii.