ZF Who’s who in business România. Astăzi, Gheorghe Dolofan, preşedinte, acţionar şi fondator al Trust Motors

Autor: Bogdan Alecu 08.10.2015

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România, prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite.



Gheorghe Dolofan, 64 de ani, omul de afaceri care controlează compania Trust Motors, importatorul mărcilor Peugeot şi Citroën pe piaţa locală, este unul dintre primii oameni de afaceri români care au investit şi dezvoltat piaţa auto. El mai deţine şi dealerul Eurial Invest, unul dintre cei mai mari din cadrul reţelei celor două branduri. Alături de Ion Ţiriac, doar câţiva importatori şi dealeri de maşini au reuşit să construiască în România, începând din anii ’90, afaceri care acum trec de câteva zeci sau chiar sute de milioane de euro anual. O mică elită a marilor comercianţi de maşini, care au profitat din plin de absenţa de pe piaţă a unor filiale proprii de vânzări ale producătorilor internaţionali şi, mai apoi, de explozia din ultimii ani a vânzărilor de automobile din import.

Gheorghe Dolofan este totodată şi unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri din industria auto locală, iar interviurile oferite au fost extrem de rare. În cadrul unui interviu acordat ZF în 2008 fostul bober din lotul olimpic al României povestea cum „la bob există, în funcţie de pârtie, o porţiune de vreo 30 de metri unde trebuie să alergi, să împingi bobul şi să te urci în el. Îţi trebuie oameni cu forţă, dar în acelaşi timp oameni cu viteză”. Bogdan Alecu

Pentru fostul sportiv de performanţă, cei 30 de metri de la bob pot fi asimilaţi în afaceri perioadei de după anul 2000, când a început unul dintre cele mai curajoase planuri de extindere ale unui dealer auto român.

Trust Motors a rulat anul trecut afaceri de aproape 310 mil. lei şi a înregistrat un profit net de 7,6 milioane de lei. Trust Motors este singurul importator de pe piaţa locală deţinut de un om de afaceri român care a preluat un brand auto de la o reprezentanţă locală. Compania a devenit de la 1 ianuarie 2013 importator oficial şi al mărcii Citroen,  după ce Grupul PSA Peugeot-Citroen a închis reprezentanţa Citroen România.